Veelgestelde vragen

FAQs

Over de boeking

Over de boeking

1

Waar kan ik de E-chopper ophalen?

De E-chopper kan je ophalen bij de receptie of bij de fietsverhuur van de verhuurlocatie. Zij hebben de E-chopper klaar staan met opgeladen accu. Als het een andere locatie is dan staat dit vermeld in je reserveringsbevestiging, wanneer de boeking online is gemaakt. De E-chopper moet daar ook weer worden teruggebracht, tenzij anders afgesproken met de locatie.
2

Zijn er leuke routes beschikbaar die we kunnen rijden?

Bij iedere verhuurlocatie via het reserveringssysteem heeft EuroWheelz twee leuke fietsknoop routes met verschillende afstanden gemaakt. In je bevestigingsemail zit een link naar deze routes. Download hiervoor de gratis Fietsknoop App op je mobiel, zodat je de GPS functie hebt en de route kan volgen. Boek je een E-chopper via de locatie? Dan kan je daar ook vragen naar de routes in de omgeving.
3

Wat is de “glimlachgarantie” die ik kan aanvinken bij het boeken van de E-choppers?

De huurder is te allen tijde verantwoordelijk voor het toebrengen van schade. Maar met onze glimlachgarantie dekken we per ongeluk veroorzaakte schade aan de E-Chopper. Misbruik valt uiteraard niet onder deze regeling. Daarnaast kun je vóór aanvang van je boeking de datum en tijd van je E-Chopper rit aanpassen, of het nu om een onvoorziene omstandigheid gaat of wanneer het weer niet meezit. EuroWheelz, de coolest rides with a smile!  
4

Mag ik iemand achterop nemen?

Ja dat mag. Kinderen van 8 tot en met 15 jaar kunnen achterop, ook met een helm op. Er kan maximaal 130 kg op de E-chopper. Let op: de actieradius van de accu wordt minder naarmate er meer gewicht op zit.
5

Krijg ik geld terug als ik de E-chopper eerder terugbreng?

Nee, dat gaat niet, aangezien de E-chopper per tijdsslot gereserveerd wordt en dus tot de eindtijd wordt vastgehouden voor jou.
6

Kan ik de E-chopper ook terugbrengen op een andere locatie dan de locatie waar ik gehuurd heb?

Dit kan helaas niet, omdat de voorraad per locatie wordt bijgehouden.    
7

Kan ik reserveren en later betalen op locatie?

Bij het maken van een online reservering kan dit niet. Als de boeking niet binnen 10 minuten is afgerond met een betaling, vervalt de reservering. Je kan het huren van de E-chopper ook bij de receptie/ fietsverhuur van het park/hotel/restaurant regelen. Zij kunnen je verder helpen met de boeking of deze voor jou maken. De betaling kan dan online gedaan worden via een betaallink, maar kan op veel locaties ook per PIN of CONTANT geschieden. De betaling dient wel altijd op het moment van reserveren voldaan te worden.
8

Kan ik nog annuleren als ik al gereserveerd en betaald heb?

Nee helaas niet. Er is geen restitutie mogelijk. Dit staat duidelijk van te voren aangegeven in het boekingsscherm en ook in de bevestiging. Er kunnen wel uitzonderingen zijn op enkele bepaalde incidenten. Zorg dus dat je de glimlachgarantie bijboekt want dan kan je altijd je reservering kosteloos verplaatsen! Op de locatie kan je vragen of je de boeking naar een ander moment kan verplaatsen. Vermindering van het aantal personen of hoeveelheid van het gehuurde wordt gezien als deelannulering. Hiervoor gelden dus de annuleringsregels. Deze annuleringsregels staan ook in de algemene voorwaarden bij het boeken.
9

Wat moet ik doen als ik onderweg besluit om langer te willen reserveren of de eindtijd niet ga halen?

Dan kan je opnieuw een reservering maken via www.eurowheelz.nl voor een extra tijdslot, aangesloten op je eindtijd. Als dat niet mogelijk is, dan dien je alsnog (op tijd) terug naar de verhuurlocatie te gaan. Bel altijd even naar de verhuurlocatie om ze op de hoogte te stellen van de situatie. Het kan zijn dat de receptie sluit op een bepaalde tijd namelijk. Mocht er toch een boeking in de knel komen door de late terugkomst dan kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden:  € 50,00 per uur per E-chopper. Dit is van belang om de boeking die erna begint te kunnen compenseren.
10

Kan ik een extra accu of een acculader mee krijgen?

Een extra accu is niet mogelijk. De accu is groot en zwaar en extra accu's zijn niet altijd voorradig. Een acculader mag bij gasten van bepaalde verhuurlocaties wel meegegeven worden bij 6 uur / dagverhuur om tussentijds op te laden.
11

Is een helm verplicht?

Vanaf 1 januari 2023 is het verplicht een helm te dragen in heel Europa. De helm is beschikbaar bij de verhuurlocatie en hoef je niet apart bij te boeken. Eventueel zijn er nog haarnetjes beschikbaar op de meeste locaties, maar de helm heeft verder goede ventilatiegaten. Als je onderweg ergens stopt kan je d.m.v het hangslot de helm vastmaken aan de E-chopper.
12

Wat kost het huren van een E-chopper?

In het online boekingssysteem van EuroWheelz zie je per locatie het aantal beschikbare E-choppers en de prijs van het verhuurblok weergegeven, dit is doorgaans €35,00 voor 3 uur en €49,00 voor 6 uur.
13

Welke gebruiksregels zijn van toepassing bij het huren van een E-chopper?

Er zijn wat regels waarvan we willen dat de gebruikers deze van te voren weten. Deze ontvang je middels een link in je reserveringsbevestiging.

En je vindt deze hier:

Gebruiksregels NL 

Met deze regels dien je akkoord te gaan, voordat je met de E-chopper gaat rijden.

Ontdek de stad op een E-chopper

No vroom, just zoom...

E-chopper verhuurlocaties

Je kan onze E-choppers huren op vakantieparken (zoals EuroParcs, Roompot, Landal en meer) en bij hotels (Van der Valk, Van der Valk exclusief en meer). Op onze pagina Reserveren kan je online boeken & betalen op de locaties die met ons reserveringssysteem werken.

Kies een land

Kies een label

Zelf E-choppers verhuren? Informeer naar de mogelijkheden.

Denk je dat je een goede verhuurlocatie zou kunnen zijn voor onze E-choppers? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie over ons businessmodel.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Altijd op de hoogte van onze laatste aanbiedingen en acties! Schrijf je nu in en mis niks!